A termék a kosárba került.
Új jelszó kérése

miert-erdemes

Ne maradj le!

Miért maradsz le!

Fizetési megoldások
TOP termékek
Facebook
Partnereink

DPD futár

RunCard

Csatlakozz, nálunk 15% kedvezményre jogosít!

Tanúsítvány
Hírlevél
Összehasonlítás
Tanúsítvány
SSL Certificate
Szavazás
Nincs nyitott szavazás!
Látogatók
0
3
4
8
8
5
7

Izomgörcs - Magnézium

Izomgörcs!!!

Ezt a szót meghallva mindenki rávágja, hogy Magnézium!

A témát egy kicsit körüljárva azért érdemes megnézni, hogy mi állhat még az izomgörcs hátterében és ha ezt már tudjuk és a Magnézium rá a megoldás, akkor jó tudni azt is, hogy mikor, mennyit és milyen formában érdemes szedni!

 

Mi állhat az izomgörcs hátterében?

Az izomgörcs kialakulásának hátterében alapvetően az ionáramok egyensúlyának felborulása, illetve az izom tápanyag- és oxigénellátásának zavarai állnak. Leggyakoribb az izom túlterhelése, dehidratáció következtében kialakuló izomgörcs, ami sportolás vagy hosszan tartó fizikai megterhelés hatására következik be.


Kálium-, magnézium-, kalciumszint is felelős lehet

A káliumszint megnövekedése is izomgörcshöz vezethet, amely inkább rángások formájában jelenik meg. Ez leginkább vesebetegeknél figyelhető meg, de a szervezet sav-bázis háztartásának felborulása, és a nagy kiterjedésű sejtkárosodással járó állapotok is kiválthatják a tüneteket.

A szervezet kalcium hiánya is állhat görcsrohamok hátterében. Ez létrejöhet fehérjehiány talaján (nem kielégítő, egyoldalú táplálkozás, rosszul megválasztott diéta), a mellékpajzsmirigy alulműködése, a D-vitamin hiánya, a vese megbetegedései, illetve némely epilepszia elleni gyógyszer alkalmazása kapcsán.

A magnézium hiánya szintén izomgörcsöt okoz, leggyakrabban a lábikra területén. Ez egyoldalú táplálkozás, felszívódási zavarok, terhesség, cukorbetegség, pajzsmirigy-túlműködés, az izom túlterhelése következtében alakulhat ki.

Amennyiben tisztázott az izomgörcs kialakulásának oka és az a Mg-hiányra vezethető vissza, akkor nagyon fontos, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű, ill. a leghatékonyabb felszívódású Mg készítményt fogyasszuk!

Jó tudni a Mg-ról!!

+ felnőttek napi Mg szükséglete 375 mg

+ a Mg szerves só formájában hasznosul a legjobban pl. mg-citrát, mg-laktát, mg-taurát, mg-glicinát

+ B6-vitamin segíti a magnézium felszívódását, sejtekbe való bejutását és bent maradását

+ bizonyos antibiotikumokkal, csontritkulás ellenes szerekkel, kalciumot és vasat tartalmazó ásványi anyag pótlókkal rosszul oldódó komplexeket képez, ezért szedésük között legalább 3 óra teljen el.

 

Webáruház készítés